Zo stem je je relatiegeschenken af op je doelgroep

 

Je bent op zoek naar een leuke weggever, om iemand mee te verwennen maar vooral om je eigen merk mee te promoten. Een belangrijk punt is dan: wie is je doelgroep? Op die manier kun je zorgen voor een persoonlijk, specifiek geschenk. Moeilijk? Nee hoor! Je segmenteert je doelgroep en dat doe je natuurlijk eerst op basis van geslacht. Jongens, meiden, mannen, vrouwen… Wat heb je in je doelgroep?  Is dit een beetje 50/50, dan kun je twee dingen doen: twee verschillende geschenken bestellen of iets algemeens. Voor alles hebben we tips!

 

Sportief!

 

Mannen? Dan denk je vast snel aan sport. Daarom is sportkleding bedrukken een goede optie. Het is niet een heel klein geschenkje, maar ook niet een hele grote uitpakker. Kleding zorgt ervoor dat je logo groot en aanzienlijk wordt gedrukt en helpt daarmee je merk om op te vallen. Maar natuurlijk sporten ook vrouwen. Ook voor hen valt sportkleding te bedrukken. Je hebt unisex kleding, mannenkleding én speciale vrouwenkleding die je in grotere aantallen kunt bestellen en van je logo kunt voorzien. En, voor de sporters, wat dacht je van petten bedrukken? Let wel: bij kleding is het belangrijk om de maat van de ontvanger te weten of in te kunnen schatten. Laat je kleding bedrukken om bijvoorbeeld een team te sponsoren, dan kun je best vragen of ze even alle maten doorgeven.

 

For the ladies

 

And for the ladies? Even alle vrouwen over één kam scheren: vrouwen houden van beauty spulletjes, make-upjes en verzorgingsspulletjes. Om iets kleins te geven, kun je bijvoorbeeld pennen laten bedrukken in een grappige, passende vorm. Neem bijvoorbeeld een lipstickje. Maar je kunt ook écht beautyproducten geven, als bedankje of om jezelf bekend te maken en in een goed daglicht te zetten. Er zijn gave badsetjes te vinden die je ook van je logo kunt voorzien, of nagelverzorgingssets. Met een specifieker geschenk heb je meer kans dat je je doelgroep ‘pakt’, dat ze zich persoonlijk aangesproken voelen en dat ze je gaan waarderen.